2012年06月29日

Virtual SHOSHA


Ritsumeikan University


ITA will be providing another virtual Shosha class for Ritsumeikan University's International Business Management class. They get to interact with our American staffs, to learn and actually conduct marketing, select US products, import products to Japan. Bringing imported products to live consumers and companies is a great way to learn the existence of diversity within supply and demand. We have done this to two other universities in the past, without any meeting and were very well received, as kids get great deal out of this than just from their textbooks.

ITAのバーチャル商社講座。 淑徳大学、多摩大学に続き、立命館大学と実施します。 有望商品や製品を発掘、取引交渉、輸入実務、マーケティングを実際に行って頂きます。 教授、生徒の皆さん、スタッフの皆さん、宜しくお願いいたします。 

商品の発掘提案を求める際にも一工夫しながら時短や効果に結びつけていって欲しいです。 頭を使って。 森の全体像をぼやっと言ってきて提案を求めるのではなく、また、森から木へと思考するだけでなく、具体的な”木”をたとえ話として提示してきてから森について話をしてきて。 毎年一年一年が勝負のアメリカ。 ボトム10%は解雇される会社も多く、そういう厳しさも体感していって欲しいです。 ニッポンを少し進化させてまいりましょう。 若者達の実践的なグローバル学習の機会が増えてくることを願ってます。 




ITA japan



同じカテゴリー(インターン)の記事
MENTEES
MENTEES(2017-10-09 14:08)

561st INTERNS COMPLETED
561st INTERNS COMPLETED(2017-03-12 23:59)


Posted by I.T.A., Inc., President, Shin Kishioka・岸岡慎一郎 at 08:09 │インターン